islamgezginleri
hos geldiniz lütfen üye olunuz


islamgezginleri


 
AnasayfaAnasayfa  KapıKapı  TakvimTakvim  GaleriGaleri  SSSSSS  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  
En son konular
» EN ESKİ VE EN GUVENİLİR
Cuma Şub. 10, 2017 9:51 am tarafından furkan54

» EN ESKİ VE EN GUVENİLİR
Cuma Şub. 10, 2017 9:49 am tarafından furkan54

» Allah Kötülüğü De İyiliği De Murad Eder
Paz Ocak 20, 2013 8:10 pm tarafından Selsebil

» Allah Her Şeyi Önceden Yazı İle Yaratır
Paz Ocak 20, 2013 8:09 pm tarafından Selsebil

» Nefsin mertebeleri
Paz Ocak 20, 2013 8:05 pm tarafından Selsebil

» İnsanda bir kemik hariç hepsi çürür
Çarş. Ara. 26, 2012 8:41 pm tarafından Selsebil

» ----İnsan----
Çarş. Ara. 26, 2012 8:21 pm tarafından Selsebil

» Kalbin Manevi Halleri
Çarş. Ara. 26, 2012 7:58 pm tarafından Selsebil

Similar topics
    Arama
     
     

    Sonuç :
     
    Rechercher çıkıntı araştırma
    Eylül 2017
    PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
        123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930 
    TakvimTakvim
    ONLİNE HAC REHBERİ
    3D MEKANLAR

    Paylaş | 
     

     Hz Muhammed (sav) Ahlakı

    Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek 
    YazarMesaj
    metin
    Özel üye
    Özel üye


    Ruh Hali :
    Lakap : safir45
    Rep Gücü : 397
    Nerden : Bursa-M.K.Paşa

    MesajKonu: Hz Muhammed (sav) Ahlakı   Cuma Nis. 30, 2010 5:03 pm

    Peygamber efendimizin Ahlakını kısa
    ve öz olarak tasvir etmek için aşağıdaki yazı bir hutbe metninin bir
    bölümü olarak ADAB (Abdullah Hani) kitabından yararlanarak kaleme
    alınmıştı. Sizinle paylaşıyorum.


    • Bütün hareketleri mutedil, ve ölçülü idi.

    • Hızlı yürür akarak giderdi. Yavaş yürür gibi görünürlerdi.

    • Luzumsuz söz söylemezdi.

    • Güler yüzlü tatlı sözlü idi.

    • Kimseye fena söz söylemez, kötü muamele yapmazdı.

    • Yumuşak ve alçak gönüllü idi.

    • Peygamberliğine mahsuz ciddiyet vekarını ashabıyla arasında duvar
    yapmamıştı

    • Heybetli ve ağırbaşlı idi.

    • Gülümsemsi tebessüm idi. O'nunla sohbet eden kimse O'na can-ı
    gönülden aşık olurdu.

    • İnsanların yıkık kalbleri yapmaya, gönüllerini hoş etmeye
    düşkündü. Üzgünleri teselli etme fırsatını gözler, onları incitmez küçük
    büyük bütün ashabını arardı.

    • Öfkeden bütün gücüyle sakınır, öfkeli iken bir harekette
    bulunmaktan sakınır, kendine hakim olurdu. Hakka itiraz edilmesinin
    haricinde öfkelenmezdi. Dünya ve dünyalık şeyler onu öfkelendirmezdi.

    • Hiç bir kimse onunla beraber bulunmaktan şikayet etmemiştir.

    • Resulullah'ın hüznü daimi, tefekkürü aralıksız idi.

    • Rahatı yoktu.

    • Zaruret olmaksızın konuşmazdı.

    • İnsanları birbirine ısındırır, birbirinden soğutmazdı.

    • YARADILIŞ OLARAK YUMUŞAK OLMAKLA BERABER, SALABETLİ İDİ, HEYBETLİ
    İDİ.

    • Her bir toplumun şereflisine ikram eder. Onu onlara başkan
    yapardı.

    • Hiç bir kimseden tebessümünü esirgememekle beraber insanlara karşı
    daima ihtiyatlı davranırdı.

    • Güzel bir hareketi takviye eder. Çirkin bir hareketi kınar, ondan
    sakındırırdı.

    • Resulullah (SAV) Allah'ı (CC) zikretmeden, ne oturur, ne de
    kalkardı.

    • Bir meclise varınca neresi boş kalmışsa orada oturur, herkesin de
    öyle yapmasını emrederdi. Onunla oturanların hepside kendisinin
    Resulullah'ın yanında en kıymetli olduğunu zannederdi.

    • Sert ve kaba değildi.

    • Yüksek sesle konuşmazdı.

    • Kötü söz söylemezdi.

    • Hata aramazdı.

    • Meclisi hilim, haya, sabır ve emanet meclisi idi.

    • Üç şeyden kesinlikle kaçınırdı: Münakaşa, çok konuşmak, kendini
    ilgilendirmeyen şeylerle uğraşmak.

    • Konuşmaya başladığı zaman meclistekileri bir hal tutar, sanki
    başlarında bir kuş varmış gibi hareketsiz kesilirlerdi.

    • Her işi mutedil idi. Birbiriyle çelişki arz eden hareketleri yok
    idi.

    • Peygamberliğine mahsus ciddiyet ve vakarını ashabıyla kendisi
    arasında duvar yapmamıştı.








    Hz. Muhammed'in 40 öğretim usulü Hz. Muhammed, evrensel bir
    eğitim-öğretim sistemi getirmiş ve bütün kalpleri, bütün ruhları, bütün
    akılları, bütün nefisleri ideal ufka yükseltecek bir mesaj sunmuştur.
    Sadece O’nun getirdiği sistemdir ki hem ruhu, hem aklı hem de nefsi,
    yükselebilecek en son noktaya ulaştırmıştır.


    Efendimizin

    1. Efendimiz, söylediği hakikatleri bizzat yaşayarak hayatıyla
    göstermiştir.

    2. Dinî yükümlülükleri tedrîcî (yavaş yavaş, basamak basamak) bir
    sistemle öğretmiştir.

    3. Öğretmede orta yolda durmaya ve insanları bıktırmaktan uzak
    durmaya riayet etmiştir.

    4. Öğrenenler arasındaki kişisel farklılıkları göz önünde
    bulundurmuştur.

    5. Karşılıklı konuşma ve soru-cevap şeklini kullanmıştır.

    6. Yanlış düşünceyi söküp atmak ve gerçek doğru bilgiyi net bir
    şekilde muhatabın kafasına yerleştirmek için aklî ölçüleri kullanmıştır.

    7. Muhataplarına soru yöneltmiş, böylece onların zeka ve bilgi
    seviyelerini ölçmüştür.

    8. Mukayese ve örneklendirme metodunu kullanmıştır.

    9. Benzetme ve halk arasında yaygın olarak kullanılan örnekleri
    kullanmıştır.

    10. Anlattığı hususu, elinde herhangi bir şey ile yere ve toprağa
    çizerek bizzat göstermiştir.

    11. Sözle beraber jest ve mimiklerini kullanmış ve el ile
    işaretlerde bulunmuştur.

    12. Önemine binaen, halin mümkün kıldığı bir nesneyi bizzat eline
    almış, eliyle kaldırmış ve arkasından söyleyeceği hususu söylemiştir.

    13. Muhataplarından bir soru gelmeden söze önce kendileri
    başlamıştır.

    14. Muhatabının sorusuna eksik ve fazla olmadan cevap vermiştir.

    15. Muhatabının sorusuna, onun ihtiyacına binaen sorduğundan daha
    fazlasıyla cevap vermiştir.

    16. Muhatabını, güzel bir hikmete binaen, sorduğu sorudan daha
    önemli bir hususa yönlendirdiği de olmuştur.

    17. Soru soranın sorduğu soruyu tekrarlamasını istemiştir.

    18. Muhatabın aldığı cevabı tekrar etmesini istemiştir. Böylece
    cevap unutulmayacaktır.

    19. Bildiği bir husustan dolayı kişiyi imtihan etmiştir ki bununla
    doğru cevap vereceği için kişiyi sena etmek, övmek istemiştir.

    20. Önünde olan bir olaya karşı susma yolunu tercih etmiştir.

    21. Öğretme esnasında meydana gelebilecek imkan ve fırsatları
    değerlendirmiştir.

    22. Latife ve şaka yoluyla öğretmeyi tercih etmiştir.

    23. Öğrettiği hususu yeminle tekit etmiş perçinlemiştir.

    24. Öğretilen hususun önemine binaen sözü üç kere tekrar etmiştir.

    25. Konunun önemini oturuşunu ve duruşunu değiştirerek ve sözü
    tekrar ederek göstermiştir.

    26. Cevabı geciktirerek muhatabın sorusunu tekrar etmesini
    sağlayarak onu uyarmıştır.

    27. Muhatabı intibaha sevk etmek için, onu omzundan veya elinden
    tutmuştur.

    28. Muhatabı teşvik için veya onu sıkıntıya sokacak bir durumdan
    dolayı, bazı hususların gizli kalmasını yeğlemiştir.

    29. Söyleyeceği hususun hafızalarda daha iyi yer etmesi veya
    ezberlenmesi için, sözü kısa ve öz bir şekilde ifade etmiş, daha sonra
    ise ayrıntılarına geçmiştir.

    30. Cevabın birkaç madde ile verileceği durumlarda önce cevabın kaç
    maddeden oluştuğunu bildirmek için sayıyı söylemiş daha sonra saymıştır.

    31. Va’z etme, nasihat etme ve öğüt verme metodunu kullanmıştır.

    32. İnsanların şevklerini kamçılama veya neticesi elem verici
    hususlardan şiddetle uzaklaştırma (Tergib ve terhib) metodunu
    kullanmıştır.

    33. Kıssa ve geçmiş ümmetlere ve insanlara dair haberlerle öğretme
    metodunu uygulamıştır.

    34. Sorunun cevabının muhatabı utandırma ihtimali olan hususlarda
    önce nazik bir hazırlık süreci hazırlamış ve soruyu öyle
    cevaplandırmıştır.

    35. Sorunun cevabının muhatabı utandırma ihtimali olan hususlarda
    üstü kapalı olarak kinaye yoluyla ve işaret ederek yetinmiştir.

    36. Kadınlara öğretmeyi ve nasihat etmeyi de asla ihmal etmemiştir.

    37. Halin gerektirdiği durumlarda öğretme hususunda azarlayıp
    paylamayı (ta’nif) ve kızmayı (gadab) da ihmal etmemiştir. Ne var ki
    onun paylaması ve kızması da merhamet yörüngesinde ve ümmetinin selameti
    için olmuştur.

    38. Talim ve tebliğde, kitabeti (yazma metodunu) da kullanmıştır.

    39. Yabancı dilleri (mesela Süryaniceyi) öğrenmesi için bazı
    sahabeleri görevlendirmiştir ki bu husus da günümüzde dünyanın dört bir
    tarafında İslam’ın güzelliklerini öğrenmek isteyenlere karşı yapılacak
    vazifenin çok önemli bir basamağını teşkil etmektedir.

    40. Bizzat kendi mübarek zatıyla talimde bulunmuştur.
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek
    Kullanıcı profilini gör http://www.islamgezginleri.com
    HaZaN
    Site Yöneticisi

    Site Yöneticisi
    avatar

    Ruh Hali :
    Lakap : HaZaN
    Rep Gücü : 656

    MesajKonu: Geri: Hz Muhammed (sav) Ahlakı   C.tesi Mayıs 01, 2010 11:43 am

    Sayfa başına dön Aşağa gitmek
    Kullanıcı profilini gör http://www.ashabiyemin.com
    HiRaNuR
    Site Yöneticisi

    Site Yöneticisi
    avatar

    Ruh Hali :
    Lakap : AyNuR
    Rep Gücü : 1000165
    Nerden : istanbul

    MesajKonu: Geri: Hz Muhammed (sav) Ahlakı   C.tesi Mayıs 01, 2010 2:04 pm


    http://islamgezginleri.to-relax.net/
    Sayfa başına dön Aşağa gitmek
    Kullanıcı profilini gör http://darulislam.pforum.biz/forum.htm
    Sponsored content




    MesajKonu: Geri: Hz Muhammed (sav) Ahlakı   

    Sayfa başına dön Aşağa gitmek
     
    Hz Muhammed (sav) Ahlakı
    Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön 
    1 sayfadaki 1 sayfası
     Similar topics
    -
    » Günlerin en güzeli olan Mevlid Kandili, haftaların en güzeli olan Kutlu Doğum Haftası

    Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
    islamgezginleri :: (¯`·.(¯`·.Hz. Muhammed Mustafa (sav).·´¯).·´¯) :: SİYER-İ NEBİ-
    Buraya geçin: